اسلایدر

پوشش دندان برای جلوگیری از پوسیدگی
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

دانشمندان ژاپنی یک پوشش میکروسکوپی تولید کرده که دندان را پوشانده، آن را سفیدتر جلوه می‌دهد و مانع پوسیدگی خواهد شد.پوشش دندانی جدید دانشمندان ژاپنی یک ماده مقاوم و فوق انعطاف پذیر است هیدروکسیاپاتیت (hydroxyapatite) مواد معدنی اصلی در مینای دندان که می تواند خط پایانی برای دندانهای حساس باشد.شیگیکی هونتسو استاد دانشکده علوم بیولوژیک و فناوری دانشگاه کینکی اظهار داشت: این نخستین روکش انعطاف پذیر مینایی است که ما امیدواریم از دندان در مقابل تخریب مینا حفاظت کند.

هونتسو اظهار داشت: دندانپزشکها پیشتر تصور می کنند که یک صفحه تمام مینایی برای دندان تنها یک رویا، اما ما یک مینای مصنوعی برای دندان تولید کرده ایم.محققان می توانند این پوششها را با ضحامت 0.004 میلیمتر به واسطه لیزر در بلوکهای فشرده شده هیروکسیپاتیت در خلا تولید کنند تا ذرات واحد بیرون بیایند، این ذرات داخل یک بلوک نمک قرار می‌گیرد و به منظور کریستالی شدن گرم می شود و پیش از آن نمک در آب حل می شود.این پوشش از کاغذ فیلتر بیرون آمده و خشک می شود و از قدرت لازم برای آنکه توسط یک جفت انبرک دندانپزشکی گرفته شود، برخوردار است.

وقتی که این پوشش روی سطح دندان قرار می گیرد، نامرئی می شود و حتی اگر زیر یک نور دندان را بررسی کنید به سختی می توانید وجود آن را تشخیص دهید.این صفحه دارای حفره های بسیار کوچک است که اجازه می دهد آب و هوا از زیر آن خارج شده تا هنگام استفاده روی دندان زیر آن حباب قرار نگیرد. تنها یک چالش برای استفاده از این پوشش وجود دارد و آن مسئله چسبیدن محکم پوشش به سطح دندان است که یک روز زمان نیاز دارد.این پوشش درحال حاضر شفاف است اما احتمال دارد که بتوان آن را سفید کرد تا برای سفید نشان دادن دندان نیز به کار رود.

محققان درحال حاضر آزمایشهای خود را روی دندانهای کشیده شده انسان انجام می دهد اما به زودی قصد دارند که آن را برای حیوانات استفاده کنند.هونتسو همچنین اظهار داشته که این پوششها را برای دندانهای خود نیز مورد استفاده قرار داده است.این فناوری به طور مشترک با همکاری کازوشی یوشیکاوا استاد یار داشنگاه دندانپزشکی اوساکا انجام شده و به عنوان یک اختراع در ژاپن و کره جنوبی ثبت شده و ثبت آن در آمریکا، چین و اروپا در جریان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:21
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.